TRENCAR EL GEL

“La clau sobre els grans problemes del món és que hem de tractar-los d’una manera col·lectiva. I com que no ens tornem col·lectivament més intel·ligents, estem condemnats.” (Douglas Carl Engelbart)


OBJECTIUS DE LA SESSIÓ: 

  • Trencar el gel
  • Fomentar l'esport 
  • Dinamitzar un grup classe
  • Aprendre sobre l'esport 


MATERIALS:
  • Bancs

Descripció activitats

Temps

Gràfic/ observacions

PART INTRODUCCIÓ

 

 

 

Explicació de diferents conceptes teòric - pràctics respecte l’assignatura d’educació física i el desenvolupament del seu currículum.

  • Conceptes teòrics
- Problemàtica conceptual 
- Marc conceptual: el currículum d'EF
- El cos i el moviment: funcions 

 

20’

 

 

 

Posició davant de la pissarra el seminari de manera conjunta.

PART PRINCIPAL

 

 

 

Distribuir els integrants del seminari en 6 grups diferents de manera aleatòria. A cadascun dels grups se li atorgarà un joc, el qual haurà d’explicar a la resta de la classe per així poder desenvolupar-lo.

5’

 

6 grups entre tots els alumnes del seminari

 

 

- Activitat 1. 

El primer joc ha realitzar serà el joc anomenat: ELS I LES FANS. Aquest joc consisteix en que totes les persones van caminant per l'espai delimitat i quan és troben amb algú hauran de realitzar el joc de pedra, paper  i tisora. El jugador que perdi s'haurà de posar a darrere del guanyadora, i aquest seguir caminant per l'espai. Quan trobin un nou contrincant la persona que l'està perseguint haurà d'animar al jugador que està jugant al pedra, paper i tisora. Aquest procés és seguirà de manera progressiva fins que únicament quedin dos jugadors i els seus respectius animadors, els quals faran l'últim pedra, paper i tisora. El guanyador d'aquest últim duel serà el guanyador de la partida.

10’

 

Grup 1: explicació

Tots els alumnes: realització del joc de manera individual. 

 

-        Activitat 2.

 ELS EMBOLICS

 

 

 

 10'

 

Grup 2: explicació

Tots els alumnes: realització del joc

-        Activitat 3

 BANC BOJOS

 10'

Grup 3: explicació

Tots els alumnes: realització del joc

-        Activitat 4

 QUINA HORA ÉS?

 

 10'

Grup 4: explicació

Tots els alumnes: realització del joc

-        Activitat 5

    Un membre del grup ha de sortir del gimnàs i els altres membres han d'elegir un “Director d'Orquestra”. El Director d'Orquestra és el que haurà de fer “música” amb les mans o peus i la resta de membres del Grup tindran que imitar-lo. El company que va sortir, entra (quan li avisin des de dins) i haurà d'endevinar qui és el Director d'Orquestra que dirigeix el ritme del Grup. Tindrà 3 intents

 10'

Grup 5: explicació

Tots els alumnes: realització del joc

-        Activitat 6

 Pistoler

 10'

Grup 6: explicació

Tots els alumnes: realització del joc

-        Tancament

Una vegada realitzats els sis jocs programats per la sessió es farà un petit tancament en el qual es parlarà de com ha anat la sessió i quina serà la feina per a la següent setmana.

 

5’

El grup de manera conjunta



TORNADA A LA CALMA 



RECULL DE LA SESSIÓ: 

  • Què he aprés?: punts importants de la sessió d’avui, respecte a la metodologia de la sessió, els continguts de les activitats, o algun aspecte remarcable de la sessió.

  • Com m’he sentit?: (més emocional/personal). aspectes que m’han agradat, altres que no,. ... relacionat amb els continguts, amb les persones, amb l’ambient de treball, etc.

  • Com a futura mestra? Quines adaptacions o consideracions faries per nens/es de primària

 

 




Comentarios

Entradas populares de este blog

ACROESPORT

RECICLAJOCS