COOPERAR I/O COMPETIR ?
Amb aquesta citació s'ha de tenir clar que cooperar i competir ha de ser ensenyat sempre als nens i les nenes.
Amb la sessió següent podem treballar els dos conceptes de manera molt encertada i dinàmica.
- Treballar la cooperació
- Treballar la competitivitat
- Fomentar l'esport
- Fomentar l'activitat física.
- Cons
- Papers amb les preguntes
Descripció activitats |
Temps |
Gràfic/ observacions |
PART INTRODUCCIÓ |
|
|
Explicació de diferents conceptes teòric - pràctics respecte
l’assignatura d’educació física i el desenvolupament del seu currículum.
- Competències específiques - Perquè juguem? - El joc lliure. Característiques - El joc com a continguts i recursos - Factors que posen en perill el joc - Com utilitzem el joc?
|
20’ |
Posició davant de la pissarra el seminari de manera conjunta. |
PART PRINCIPAL |
|
|
En acabar la part tèorica dividim la classe en dos petits grups. A cadascún dels grups els assignem un rol que ens permetran realitzar un joc de rols. En el primer grup li adjudicarem el rol el qual estaran afavor dels jocs coopertaius i els altres estaran afavor del joc competitiu. Aquest dos grups hauran de dir els seus arguments a favor per mantenir la postura. | 15' | Dos grups diferenciats |
En acabar el debat farem grups de 4 persones de manera aleatòria, és a dir, organitzats pel docent. Aquest grups ens permetrà realitzar el següent joc cooperatiu i a la vegada competitiu. Principalment a cada grup els hi proporcionarem una taula com la següent, que serà el full de respostes. L'activitat consiteix en que els diferents grups s'hauran d'organitzar per contestar una preguntes de la manera més ràpida i eficient possible. Aquestes preguntes és trobaran a un lloc diferent al que estan els grups, és a dir, els alumnes estaran al interior del gimnàs separats entre ells i a l'exterior estaràn les diferents preguntes. Aquestes preguntes repartides per l'espai, amb el seu respectiu cons. Un alumne de cada grup sortirà corrent a l'espai exterior i haurà d'escollir una pregunta. S'haurà de recordar la resposta i tornar al interior per apuntar-la al full de respostes. Aquest procediment és fara de manera respectiva fins arribar a contestar totes les preguntes. Quan un dels grups tingui totes les respostes contestades s'acabarà la partida i farem una rotllana per comentar-ho. | 40' | Grups de quatre persones. |
Tots els alumnes és posaran en rotllana al centre del espai per fer una posada en comú. De manera individual els alumnes tindran una de les preguntes de les que havien de respondre anteriorment. De manera ordenada, llegiran la seva pregunta i entre tots respondrem, a la mateixa vegada és corregirà el que s'ha escrit al full de respostes. | 15' | De manera conjunta tota la classe. |
REFLEXIÓ PERSONAL:
- Què he aprés?
- Com m’he sentit?
- Com a futura mestra?
Comentarios
Publicar un comentario