COOPERAR I/O COMPETIR ?

Podem afirmar que la competició i la cooperació són dos factors que trobem sempre en el nostre dia a dia. En base això, hem de saber que tots dos han de tenir un equilibri. Com bé va citar Paul K. Townsend (Físic teòric):" Quines són les ensenyances de la física? Jo he après una cosa que em sembla indispensable per progressar: El valor de l'equilibri entre la competitivitat i la col·laboració; però em resisteixo una mica a deduir conclusions personals de l'avenç de la física." (La Vanguardia. Dimarts 27 de febrer de 2004)

Amb aquesta citació s'ha de tenir clar que cooperar i competir ha de ser ensenyat sempre als nens i les nenes.

Amb la sessió següent podem treballar els dos conceptes de manera molt encertada i dinàmica.


OBJECTIUS DE LA SESSIÓ 

  • Treballar la cooperació 
  • Treballar la competitivitat 
  • Fomentar l'esport 
  • Fomentar l'activitat física.

MATERIALS
  • Cons 
  • Papers amb les preguntes 



Descripció activitats

Temps

Gràfic/ observacions

PART INTRODUCCIÓ

 

 

 

Explicació de diferents conceptes teòric - pràctics respecte l’assignatura d’educació física i el desenvolupament del seu currículum.

  • Conceptes teòrics. 
- Competències específiques 
- Perquè juguem? 
- El joc lliure. Característiques 
- El joc com a continguts i recursos
- Factors que posen en perill el joc 
- Com utilitzem el joc? 

 

20’

 

 

 

Posició davant de la pissarra el seminari de manera conjunta.

PART PRINCIPAL

 

 


En acabar la part tèorica dividim la classe en dos petits grups. A cadascún dels grups els assignem un rol que ens permetran realitzar un joc de rols. En el primer grup li adjudicarem el rol el qual estaran afavor dels jocs coopertaius i els altres estaran afavor del joc competitiu. Aquest dos grups hauran de dir els seus arguments a favor per mantenir la postura. 


15'Dos grups diferenciats 


En acabar el debat farem grups de 4 persones de manera aleatòria, és a dir, organitzats pel docent. Aquest grups ens permetrà realitzar el següent joc cooperatiu i a la vegada competitiu. 

Principalment a cada grup els hi proporcionarem una taula com la següent, que serà el full de respostes. 

L'activitat consiteix en que els diferents grups s'hauran d'organitzar per contestar una preguntes de la manera més ràpida i eficient possible. Aquestes preguntes és trobaran a un lloc diferent al que estan els grups, és a dir, els alumnes estaran al interior del gimnàs separats entre ells i a l'exterior estaràn les diferents preguntes. Aquestes preguntes repartides per l'espai, amb el seu respectiu cons. Un alumne de cada grup sortirà corrent a l'espai exterior i haurà d'escollir una pregunta. S'haurà de recordar la resposta i tornar al interior per apuntar-la al full de respostes. Aquest procediment és fara de manera respectiva fins arribar a contestar totes les preguntes. Quan un dels grups tingui totes les respostes contestades s'acabarà la partida i farem una rotllana per comentar-ho. 


40'Grups de quatre persones. 

Tots els alumnes és posaran en rotllana al centre del espai per fer una posada en comú. De manera individual els alumnes tindran una de les preguntes de les que havien de respondre anteriorment. De manera ordenada, llegiran la seva pregunta i entre tots respondrem, a la mateixa vegada és corregirà el que s'ha escrit al full de respostes. 


15'

De manera conjunta tota la classe. 



TORNADA A LA CALMA 

Aquesta sessió m'ha servit per fomentar el treball cooperatiu entre els meus companys i a la mateixa vegada el treball competitiu. Ha estat molt productiva. He pogut observar les diferents maneres de treballar la cooperació entre els companys i les companyes, la manera de contestar totes les preguntes. A més a més, de veure la manera en la qual s'organitzaven cadascun d'ells. També la importància de la bona coordinació entre tots nosaltres.


REFLEXIÓ PERSONAL: 

  • Què he aprés?
    En aquesta sessió he pogut acabar d'afirmar que la cooperació i la competició poden anar agafats de la mà. Ens permeten treballar de manera molt qualitativa i sense dubte ens genera un gran aprenentatge de manera personal. Aquest és l'únic concepte que puc destacar de la sessió d'avui, ja que la resta de les coses les sabia o en tenia consciència d'elles.


  • Com m’he sentit?
     Aquesta sessió m'ha agradat moltíssim. Ha estat molt productiva i sense cap dubte m'ha fet sentir molt bé. M'ha permès desconnectar del meu dia a dia i de les pressions sota les quals estigui vivim. El corre i cansar-se és una activitat veritablement satisfactòria. L'ambient de treball ha estat gratificant, encara que els grups fossin aleatoris hi ha hagut molt bon clima de treball. D'altra banda, s'ha pogut veure que la sessió està relacionada amb els continguts que s'han parlat al principi. Podem veure que l'activitat ens permet treballar tant la cooperació i la competició. En conclusió, puc dir que ha estat una sessió molt ben plantejada.


  • Com a futura mestra? 
     Com a futura mestra faria un seguit d'adaptacions perquè aquesta activitat o sessió estigues més adaptada a elles i elles, així poder complir els diferents objectius. Primerament, canviaria les preguntes i les faria adaptades al seu context i a les seves capacitats. D'altra banda, respecte a les preguntes, disminuiria el nombre d'aquestes. Amb aquests canvis, implementaria l'activitat sense cap dubte a l'aula amb els nens i les nenes de l'escola.

 




 





Comentarios

Entradas populares de este blog

ACROESPORT

RECICLAJOCS

TRENCAR EL GEL