REPTES FÍSICS COOPERATIUS

Els reptes físics cooperatius tenen una principal objectiu que és pensar, compartir i actuar. Enacara que també hauriem d'afegir llegir. En base això, hem de tenir en compte que els reptes tenen diferents solucions. Amb aquestes diferents solucions ens permeten generar aprenentatge cognitiu, motriu i social. A més a més, s'ha de suposar que ningú ho pot passar malament. 

El conjunt d'aquest punts ens permet dur a terme la sessió.

 

OBJECTIUS DE LA SESSIÓ 

  • Realitzar reptes físics cooperatius 
  • Fomentar l'esport 
  • Fomentar el treball en equip 

Descripció activitats

PART INTRODUCCIÓ

La professora comença la sessió amb el recordatori dels vídeos sobre els reptes físics cooperatiu. Seguidament, explica el funcionament de la sessió.  Aquesta estarà basada en completar diferents reptes seguint amb instruccions i sense fer trampes que estaran repartits per l’espai. Per poder fer-ho dividirem l’aula en grups de 4 que hauran de realitzar els diferents reptes per tot l’espai. Per realitzar-los no hauran de seguir un ordre establert sinó que ho faran amb l’ordre que creguin més oportú. Cada un dels membres de l'equip ha de tenir un dels següents càrrecs: apuntador, fotograf, líder i material. 

Per realitzar l’activitat haurem de tenir en compte diferents aspectes: 

-Els grups hauran de ser heterogenis entre ells.

-Els farà la professora de manera aleatòria o establirà unes consignes com: un noi per cada grup, un alt per cada grup...


PART PRINCIPAL

Repte 1: DÓNA CORDA!

El primer repte té com objectiu que tots els membres de l'equip ha de saltar a corda. Han d'aconseguir fer 25 salts seguits sense que la corda s'aturi en cap moment. 

Les normes bàsiques d'aquest repte són les següents: 

  • Tothom ha de saltar. També aquells que donen corda
  • La corda no pot parar i sempre hi ha d'haver algú saltant 
  • S'ha de fer un salt i sortir
  • Si el ritme de la corda es trenca, com a conseqüència, es torna a començar de 0. 
Observacions: els alumnes han de pensar estratègies pels que tenen més dificultats i poden ajuntar-se dos grups diferents. 

Material: 1 corda per saltar
  


Repte 2: PILOTA- FRONTÓ!

Aquest repte consisteix en col·locar-se de cara a la paret, just darrere d'una línea delimitada al terrra. Els infants han de ser capaços de fer entre tots 20 colpetjos seguits picant la contra la paret. 

Les normes bàsiques d'aquest repte són les següents: 

  • La pilota únicament pot botar 1 cop entre colpetjos. 
  • No es poden realitzar 2 colpetjos consecutius per la mateixa persona 
  • Totes les persones del grup ha de donar, com a mínim, 3 colpetjos.

Observacions: Poden utilitzar pilotes de diferents tamanys, poden fer-ho amb la mà sense pala o raqueta i si els resulta díficil es pot permetrè dos bots. 

Material: 2 pilotes de tenis o similar, raquetes o pales i pilotes tobes tipus volei. 




Repte 3: ELS MESOS DE L'ANY. 

El repte consisteix en completar els mesos de l'any sense que la pilota caigui a terra, dien un mes cada cop que algú d'ells la colpeja.

Les normes bàsqieus d'aquest repte són les següents:
  • La pilota només es pot tocar amb les mans o el cap (cintura en amunt) 
  • Ningú pot colpejar la pilota dos cops consecutius
  • En acabar, totohom del grup ha d'haver fet com a mínim dos colpejos. 
Observacions: variar la dificultat del repte donant consignes més o menys complexes: fer els dies de la setmana o les vocals, fer l'abecedari, etc. Permetre que la pilota pugui fer un bot al terra i utilitzar l'indica. 

Material: 1 pilota de voleibol o 1 indiaca. 




Repte 4: RINGO PICA 

El repte està basat enpunteria. Consisteix en que hi ha tres piques de diferents colors i tamanys situades a certes distàncies. La petita té valor d'1 punt, la mitjana en val 2 i la gran en val 3. Cadascún dels integrans del grup ha de llançar 3 ringos intentant "encistellar" a la pica. Entre totes han de sumar el màxim nombre de punts. En el cas de ser 5 el màxim serien 15, en el cas de 6 el màxim 18...

Les normes bàsiques d'aquest repte són les següents:
  • Tots els integrants del grup disposen de 3 llançaments 
  • S'ha de manetnir una distància mínima de 3 metres. De la línea de llançament a la pica. 
Observacions: abans de fer el repte cap practicar una mica el llançament, es pot modificar la distància i hi ha la possibilitat de provar amb cèrcols enllocde ringos. 

Material: 3 piques amb suport i 3 cèrcols petits. 


Repte 5: ELS SUPORTS 

Aquest repte consiteix en que tots i totes, han de tenir el nombre mínim possible de punts de suport en el terra. 

Les normes bàsiques d'aquest repte són les següents: 
  • Només poden tocar al terra mans i peus, cap altra part del cos 
  • Per cada peu que toqui al terra s'ha de comptar 4 punts. Per cada mà, se'n compta 1. 
  • Hi ha dos possibilitats per aconseguir la puntuació mínima (nombre mínim de punts de suport.)
  • Per a que un intent sigui considerat vàlid, s'ha de mantenir la postura 10 segons. ( poden cantar en alt alguna cançó.) 
Observacions: poden utilitzar-se d'un suport extern: una columna, un arbre... Possibilitat d'aprofitar el potencial d'equilibri que té cada persona del grup. 

Material: un paper per apuntar el nombre de punts.


Repte 6: TRASPORTAR LA BOLA 

El repte té com a missió tranportar la pilota gram, en grup i sense incidents, fins a la meta (línea marcada a 15 metres). Vigilant amb els obstacles que hi ha pel camí. 

Les normes bàsiques d'aquest repte són les següents:
  • No es poden fer servir les mans 
  • Un dels participants portarà antifaç o els ulls tancats. (Tothom ha de passar per aquest rol) 
  • Si la pilota cau al terra, caldrà tornar a començar. 
  • Tothom ha de tenir contacte amb la pilota. 
Observacions: poden posar-se obstacles en el recorregut: escales, arbres, etc. 

Material: 1 pilota gegant i pilotes d'altres tamanys... 


Repte 7: EL BASTÓ MÀGIC 

Aquest repte té com objectius treballar les habilitat i l'equilibri. El grup s'ha de col·locar en rotllana aguantant una pica amb la mà dreta. La distància entre les persones es de 2m. Hi ha una persona del grup que dirigeix el joc i diu "un, dos, tres... canvi". Tothom deixa la seva pica i va a  aguantar la pica del company de la dreta. El repte consisteix  en fer dues voltes sense que cap pica caigui a terra. 

Les normes bàsiques d'aquest repte són les següents:
  • Si la pica cau a terra, es torna a começar. 
Observacions: poden fer el mateix cap a l'esquerra. Hi ha la possibilitat de saltar-se una pica i agafar la segona que es trobin.  

Material: 5 o 6 piques. Tantes com persones. 





Repte 8: DONA-LI LA VOLTA 

El punt de partida: el grup damunt la màrfega. A partir d'aqui, el repte consiteix en voltejar-la sense ningú d'ells toqui el terra. 

Les normes bàsiques d'aquest repte són les següents:
  • Ningú pot tocar al terra i si algú ho fa s'haurà de tornar a començar. 
Observacions: una persona va amb els ulls tancats i una persona un braç immobilitzat.   

Material: una màrfega per grup i aquesta pot tenir diferents característiques. 



Repte 9: PASSA-LA 
L'objectiu és llançar la pilota per sobre del comapny de davant, i que aquest l'agafi sense que caigui al terra i ens la retorni i s'assegui. Es farà el mateix procés i així successivament fins que tothom hagi passat la pilota. 

Les normes bàsiques d'aquest repte són les següents:
  • Entre tots els membres del grup hi ha d'haver una distància de 3 passes.  
  • Si cau la pilota, es torna a començar. 

Observacions: poden fer el repte amb toc de dits, igual pero tots d'esquena i fer el repte sense parlar entre els membres del grup. 

Material: una pilota de fuam i de voleibol per grup. 


Repte 10: EL MUR 


Per començar amb els alumnes els explicarem el següent: heu arribat a un mur massa gran. Entre tots i totes, l'heu de superar passant per sobre, sense vorejar-lo ni enderrocar-lo, i sense utilitzar cao altre instrument que els vostres cosses. Quan tothom del grup l'hagi superat, podreu continuar el vostre camí. 

Les normes bàsiques d'aquest repte són les següents:
  • Si el mur cau abans que tothom el superi, s'ha de tornar a començar. 
  • Si es realitza alfuna acció perillosa, el repte s'aturarà
Observacions: una persona porta els ullts tapats i una persona té immobilitzat el braç. 

Material: matalàs gran i petits per protecció. 





TORNADA A LA CALMA

En acabar els diferents repte s'avaluara per part del docent i per part de l'alumnat a través d'una taula que te establerts diferents críteris. Aquest criteris ens permetran saber diferents conceptes treballats a l'aula amb els reptes. En conclusió, podrem fer una valoració de manera qualitativa i generadora d'aprenentatge.

  • Què he après?
Aquesta sessió  no m'ha servit per aprendre res nou,però si fer reforçar allò que ja sabia, per treballar-ho. La competivitat, el treball en grup, 
  • Com m'he sentit?
  • Com ha futura mestra? 























Comentarios

Entradas populares de este blog

ACROESPORT

RECICLAJOCS

TRENCAR EL GEL