CAPOIRA

La Capoeira és una forma d'art marcial afro-brasilera que combina elements de lluita, dansa, música i acrobàcies. Té arrels històriques en l'època de l'esclavitud al Brasil, on els africans esclavitzats van desenvolupar la Capoeira com una forma d'autodefensa i preservació cultural. Aquesta es caracteritza per moviments fluids i acrobàtics, executats en el sòl o en l'aire, utilitzant puntades, cops, esquives i enderrocaments. No obstant això, també és una expressió cultural que incorpora música, cant i joc interactiu entre els participants.

Els practicants de Capoeira formen una "roda", que és un cercle de persones on dos jugadors s'enfronten en el centre. Mentre els jugadors interactuen a través de moviments, intenten desequilibrar a l'oponent sense contacte físic, mantenint el joc en un estat de fluïdesa i creativitat. La música exerceix un paper fonamental en la Capoeira, amb instruments com el berimbau (un arc musical), el pandeiro (un tambor) i el atabaque (un tambor gran). Els cants en portuguès i els cors acompanyen el joc i dicten el ritme i l'energia de la "roda".

Per concloure, la Capoeira s'ha estès més enllà del Brasil i es practica a tot el món com una forma d'art marcial, una expressió cultural i una activitat física. A més dels beneficis per a la salut i la forma física, la Capoeira fomenta la cooperació, la disciplina i la creativitat, i es considera una manifestació important de la identitat afro-brasilera.

D'altra banda, podem dir que existeixen diverses posicions fonamentals que els practicants utilitzen durant el joc i l'execució de moviments. Algunes de les posicions més comunes són:

-Ginga: És la posició bàsica i fonamental de la Capoeira. Consisteix en una posició  semi-ajupida, amb les cames separades i flexionades, una cama avanci i l'altra enrere.  La ginga permet el moviment fluid i l'equilibri, i és utilitzada com a base per a altres moviments.

-Cocorinha: És una posició similar a l'esquat, on els talons estan aixecats i els glutis es recolzen en els talons. Les mans poden estar recolzades en els genolls o en el sòl per a mantenir l'equilibri.

-Queda de quatro: És una posició en la qual el practicant es recolza a les mans i en els genolls en el sòl, similar a la posició de gateig. S'utilitza per a realitzar moviments d'esquiva i atacs baixos.

Aquestes són només algunes de les posicions bàsiques en la Capoeira treballades a l'aula durant la sessió  però hi ha moltes més que s'utilitzen per a diferents moviments, acrobàcies i transicions durant el joc. Cada posició té un propòsit específic i contribueix a la fluïdesa i la dinàmica del joc de Capoeira.


En base això, podem dir que en aquesta sessió tenim com objectiu aprendre els conceptes i les tècniques bàsiques de la Copoeira. En l'enllaç següent podem veure vídeos de diferents elements que vam implementar a l'aula, en aquest cas, la pràctica de la música: https://flip.com/1e6454c0 

TORNADA A LA CALMA

Per tornar a la calma vam realitzar dos tipus d'activitats una a l'aula i una a casa de manera individual. Respecte a la que vam realitzar a l'aula vam situar-nos en forma de cercle al centre de l'aula i d'un en un vam anar exposant les nostres reflexions. Aquells comentaris respecte tots els contingut que s'han treballat, le metodologia que s'ha utilitzat i el funcionament. Des d'un altre punt de vista, respecte a la que vam realitzar a casa, consitia en transmetre de manera escrita les sensacions que haviem tingut a la persona responsable de l'activitat a l'aula. D'aquesta manera, podia conèixer quines han estat les nostres primeres impresions i les nostres sensacions. 

REFLEXIÓ PERSONAL: 

  • Què he aprés?
Aquesta sessió m'ha permés tenir clar el concepte de Capoeira i el seu funcionament. A més a més, de diferents maneres de treballar a l'aula conceptes com en racisme. I també, com treballar la diversitat d'esport a l'aula, és a dir, sortir dels esports bàsics que s'implementen a les aules d'educació primària als nens i les nenes. Des d'un altre punt de vista, he pogut aprendre com comunicar-me de manera molt efectiva amb els meus companys i companys a tavés de la comunicació no verbal. 

      
Per últim, he aprés que aquest és un esport en el qual es treballen conceptes que no s'acostumen a valorar en els esports implementats en la educació primària, com serien la flexibilitat, la concentració o la cordinacció.

  • Com m’he sentit?
En un principi abans d'entar a classe tenia ganes de provar una cosa nova, amb les expectatives molt altes ja que era una cosa que no havia provat mai. Durant el transcurs de la sessió la meva motivació ha anat disminuit i les ganes de provar aquella cosa nova era cada vegada més baixa. En acabar la sessió, m'he sentit indiferent i amb poques ganes de saber-ne més. A més a més, he sentit frustració ja que pensava que m'agradaria molt i no ha estat així. 
  • Com a futura mestra? 

     Com a futura docent implementaria aquesta sessió a l'aula. Encara que, realitzaria algunes modificacions com seria el fet de la durada de la sessió. A part de realizar una primera d'iniciació en faria altres per poder complementar més allò que s'explica ja que passa a ser un esport diferents a les escoles. 







Comentarios

Entradas populares de este blog

ACROESPORT

RECICLAJOCS

TRENCAR EL GEL